loading...
پرچم داران امام حسین (ع) و سربازان امام زمان(عج)
علی یوسفی بازدید : 3 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

 

رمز و راز تداوم عزاداري امام حسين(ع) در طول تاريخ بشريت

امروزه ثابت شده است كه در دوران زمين شناسي و بر اساس نظريات دانشمندان ، زماني تمامي كره زمين را آب فرا گرفته بود و هيچ خشكي وجود نداشت تا اينكه بر اساس عقيده ما در روز دحوالارض (روز26 ذي القعده) اولين خشكي بنام سرزمين مكه و جايگاه كعبه ظاهر شد و بعد تمامي كره خاكي ، چنانكه بر اساس نظريات دانشمندان از وگنر آلماني گرفته تا نظريات جديد بر اساس نظريه تكتونيك صفحه اي كوه زايي شده و ديگر نقاط زمين بوجود آمدند به گونه اي كه حركت اين صفحات باعث ايجاد زلزله و سونامي مي گردند و همين طور وجود معادن شن و ماسه و سنگهاي رسوبي در ارتفاعات زياد از لحاظ علمي دحوالارض را قابل پذيرش مي نمايد .

از طرف ديگر بنابر اقوال وقتي حضرت آدم و حوا از بهشت رانده مي شوند مدهوش ، آدم بر فراز كوه صفا و حوا بر فراز كوه مروه در مكه نزديك كعبه بر زمين ما مي آيند . روزگار مي گذرد تا اينكه حضرت ابراهيم خليل(ع) از طرف خدا مامور مي شود تا همسر و فرزندش هاجر و اسماعيل را بدانجا برده و رها سازد


علی یوسفی بازدید : 9 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

سوال این است در شرایطی که اکثریت مردم و صاحبنظران متفق القولند جامعه روز به روز از محتوای دینی تهی شده و علی رغم تلاش حکومت  نشانه های مذهبی از عمق اجتماع در حال رخت بستن است، چرا هرساله هیات ها و تکایا با رونق سابق به کار ادامه داده و لااقل نشانه ای از کاهش اقبال مردم و جوانان به آن دیده نمی شود؟

چرا در شرایطی که ائمه جماعت از خالی شدن مساجد و کاهش صف های نماز جماعت گلایه می کنند، بر تعداد دسته های زنجیرزنی همیشه اضافه می شود. چرا روزه داران هرساله بیشتر احساس اقلیت بودن پیدا می کنند ولی تکایایی که هرسال قدعلم می کند افزایش می یابد؟ اگر جامعه ایران در حال عرفی شدن بوده و اعتقادات دینی با توجه کمتری مواجه می شود چرا نشانه های این امر در دسته های زنجیرزنی دیده نمی شود؟ اساسا آیا بزرگان مذهبی و مسئولان دولتی می توانند حضور گسترده جوانان و عموم مردم در مراسم دهه اول محرم را نشانی ازگسترش دین باوری مردم محسوب کرده و به آن ببالند؟

 

 

به ادامه مطلب بروید

علی یوسفی بازدید : 9 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

مى‏گويند اگر امام حسين (عليه السلام) روز عاشورا پيروز شد چرا آن روز را جشن نمى‏گيريم؟

چرا گريه مى‏كنيم؟ آيا اين همه گريه در برابر آن پيروزى بزرگ براى چيست؟ گريه زبان صادق و طبيعى شوق و اندوه و درد و عشق يك انسان است. گريه تجلى طبيعى يك احساس و حالتى جبرى و فطرى از يك رنج، يك شوق يا يك اندوه مى‏باشد يكى از دانشمندان غرب مى‏گويد: «انسانى كه هرگز نمى‏گريد و گريستن را نمى‏داند احساس انسانى را فاقد است».

 

 

 

به ادامه مطلب بروید

علی یوسفی بازدید : 7 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

محرم , یا حسین , پس زمینه محرم 90

 

خداوندا، تو آگاهی كه آنچه انجام دادیم ، نه برای رقابت در كسب جاه و مقام بود و نه برای چیزهای پوچ و بیهوده دنیا، بلكه برای این بود كه نشانه های راه دینت را ارائه دهیم و (مفاسد را) در شهرهای تو اصلاح كنیم تا بندگان مظلوم تو در امنیت و آسایش باشند و به احكام تو عمل كنند. امام حسین(ع)

  

كسانی كه رضایت مخلوق را به بهای غضب خالق بخرند، رستگار نخواهند شد.امام حسین(ع)

  

علی یوسفی بازدید : 7 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

 

به شما سفارش می كنم كه تقوا را پیشه خود سازید، زیرا خداوند ضامن شده است كه افراد باتقوا را از آنچه كه مكروه ایشان است ، به آنچه كه خوشایندشان است ، رهنمون شود و "او را از آن جا كه فكر نمی كند، روزی دهد". امام حسین(ع)

 

دمی بیندیش و با خویشتن بگو كه پادشاهان جهان و جهانمداران كجایند؟ آنان كه خرابیهای جهان را آباد می كردند و جویهای آب حفر می نمودند و درختان آن را می كاشتند و شهرهای آن را آباد می ساختند، به كجا رفتند؟ صاحبان ثروت از ثروت و همه چیز خود با بی میلی جدا گشتند و دیگران وارث آن گردیدند، ما نیز به زودی به آنان خواهیم پیوست . امام حسین(ع)

 

وبلاگ جملات حکیمانه

 

 

 

علی یوسفی بازدید : 7 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

 

محرم , یا حسین , پس زمینه محرم 90

 

قومي خدا را به اميد پاداش نيايش مي‌كنند. اين عبادت بازرگانان است. گروهي از روي ترس، بندگي مي‌كنند. اين نوع بندگي مخصوص بردگان است. مردمي خدا را از باب سپاس نعمت‌‌هاي او ستايش مي‌كنند. اين روش آزادگان است. امام حسین(ع)

 

بهترين ثروت آن است كه انسان به وسيلة آن آبروي خود را حفظ نمايد.امام حسین(ع)

 

علی یوسفی بازدید : 5 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

 وبلاگ جملات حکیمانه

 

بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد. امام حسین(ع)

 

کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. امام حسین(ع)

علی یوسفی بازدید : 6 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

 

محرم , یا حسین , پس زمینه محرم 90

     اثر توانمندي

امام حسين فرمود: توانمند شدن بر دشمن، خشم را از بين مي برد و آتش کينه را خاموش مي سازد. هر کس به حال و کار خود داناتر است.

 

·     مدارا کليد مشکلات

امام حسين (ع) فرمود: هر که از تدبير باز ماند و از چاره ها ناتوان گردد، مدارا کليد گره گشاي اوست.

 

علی یوسفی بازدید : 13 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

محرم , یا حسین , پس زمینه محرم 90

 

·     آداب سخن

امام حسين (ع) فرمود: پشت سر کسي که از تو ناپيداست چيزي مگو، مگر آنچه که مي پسندي او پشت سرت از تو گويد و همانند بنده اي رفتار کن که مي داند به گنهکاري خود گرفتار مي شود و به نيک رفتاري خود پاداش مي گيرد.

 

·        خوف از خدا

به امام حسين (ع) عرض شد: بيم تو از پروردگارت چه فراوان است؟ فرمود: در روز قيامت جز آنکس که در دنيا خوف خدا داشته کسي ايمن نيست.

 

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما سایت ما چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 4
  • بازدید کلی : 252