loading...
پرچم داران امام حسین (ع) و سربازان امام زمان(عج)
علی یوسفی بازدید : 6 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

پناهیان: رازهای عاشورا است که مراحل ظهور را برای ما روشن می‌کند/ زیباترین صحنه‌های رونق‌یافته در جامعه باید دسته‌های عزاداری باشد + كليپ صوتي

 

 

حجت الاسلام علیرضا پناهیان پنجمین شب محرم، در جمع پرجمعیت‌ترین هیئت دانشجویی کشوری، با بیان اینکه ما در مقام مدیریت کلان عالم می‌خواهیم ببینیم که امروز با نام و یاد و احساسات و عواطف حسینی چه تحولی را در عالم می‌توانیم رقم بزنیم؟!، گفت: چرا شما مؤمنین نباید در مورد مدیریت کلان عالم نظر بدهید و بعد فردی مانند خانم رایس، به عنوان وزیر خارجۀ آمریکا بیاید کلان‌نگری کند و در مورد مفهوم شهادت و اباعبدالله(ع) تحلیل ارائه دهد و بگوید «تا وقتی اینها حرف از شهادت می‌زنند همه‌شان تروریست هستند»!

به گزارش رجانيوز، پناهيان در تشريح اين پرسش ادامه داد: چرا او رابطۀ بین «سخن گفتن از شهادت» و «ناامنیِ دیکتاتوریِ امپریالیست» را می‌فهمد، ولی شما که سینه‌زن سیدالشهداء هستید نباید به این مسألۀ مهم توجه داشته باشید و نباید به این نیت سینه بزنید که با این سینه زدنِ خود پایه‌های آخرین استکبار و طاغوت عالم را به لرزه در می‌آورید؟!  چرا ما باید اجازه دهیم یک عده صهیونیست خونخوار برای مدیریت کلان عالم تصمیم بگیرند؟»

 

 

علی یوسفی بازدید : 4 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

 

راز هاي محرم

 

 

ماه هاي محرم و صفر که فرا مي رسد حال و هواي شهر عوض مي شود. حال و هواي آدم ها هم عوض مي شود. چهره شهر تغيير مي کند و همه گويي منتظر واقعه اي بزرگ هستند. مطالب زيادي در باب محرم  نوشته شده است و هر ساله در اين ماه به اين مسئله از زواياي مختلف پرداخته مي شود. ما هم تصميم گرفتيم با مطلبي جامع و جذاب با هم نگاهي عميق تر به اين ماه عزيز داشته باشيم. در اين مطلب سعي کرده ايم نگاهي داشته باشيم به تاريخچه محرم، آداب عزاداري در ماه محرم، بررسي مسئله سياه پوشي در اين ماه و نگاهي به شکوه عزاداري سرور و سالار شهيدان در ميان ايرانيان.

نوشته اند که تاسيس تاريخ براي مسلمانان در زمان خلافت خليفه دوم مسلمين و با مشورت حضرت علي (عليه‌السلام) در سال شانزدهم هجري صورت گرفته است. مبدا تاريخ را هجرت پيامبر و ماه نخست آن را محرم، سالي كه هجرت روي داده بود قرار دادند. علت نامگذاري اين ماه آن بود كه در ايام جاهليت، جنگ در اين ماه را حرام مي‌دانستند.

علی یوسفی بازدید : 4 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

 

گروه اجتماعی: مدير حوزه علميه الزهرا(س) اروميه بر آشكاركردن رازهای نهفته نهضت كربلا توسط علما و برچيدن بدعت‌ها و خرافه‌گری‌ها در عزاداری حضرت سيدالشهدا(ع) تأكيد كرد.

راضيه پورحيدر، مدير حوزه علميه الزهرا(س) اروميه در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان غربی، گفت: خواسته دشمنان قسم‌خورده اسلام و مذهب، تنها حفظ پوسته دين و از ميان برداشتن هسته و مغز دين است.

وی در ادامه اظهار كرد: با توجه به اينكه در عزاداری سنتی به تشريفات و ظواهر آن توجه نمی‌شود و روح بيدادگری در عزاداری سنتی بيشتر جلوه‌گر است، بنابراين بايد بدعت‌ها و خرافه‌گری‌ها از عاشورا برچيده شود و رازهای نهفته حماسه عظيم كربلا توسط علما و متخصصان آشكار شود.

پورحيدر گفت: مهمترين شعائر دينی و رمز بقای تشيع اين است كه بايد از كارهايی كه موجب وهن و سوء‌استفاده دشمنان اسلام و اهل بيت(ع) می‌شود، خودداری كرد. راهكار معرفت افزايی و بصيرت‌بخشی عاشورا ميان مردم اين است كه اهل فن، وعاظ و سخنرانان به‌علت‌های ايجاد قيام عاشورا پرداخته و زمينه‌هايی كه منجر به شهادت امام معصوم(ع) می‌شود را برای مردم بيان كنند.

مدير حوزه علميه الزهرا(س) اروميه در ادامه ابراز كرد: فلسفه قيام عاشورا شيوع منكرات در جامعه مسلمين است بنابراين در جامعه اسلامی حاكميت معروف و انديشه‌های دينی و برچيدن منكرات را در تمام جنبه‌های فرهنگی، سياسی و اجنماعی و دينی بايد به مردم گوشزد كرد.

به گفته پورحيدر فلسفه عزاداری و تعظيم ايام محرم، زنده نگه داشتن روح ايثار، شجاعت و ايمان، اصالت دادن به حق در حيات اجتماعی، باطل ستيزی، تقديم حفظ اسلام و حفظ جان، نترسيدن از قدرت‌های پوشالی و ظاهری و در يك جمله مرگ با عزت آری و ننگ هرگز است.

وی با بيان اينكه دين اسلام دين عزت و كرامت است، تصريح كرد: ماموريت مناديان اسلام به‌خاطر حفظ عزت مسلمانان و عظمت قرآن و پيامبر(ص) است به خاطر همين برخی اوصاف ذلت آميز كه در توصيف مصائب اهل بيت(ع) بازگو می‌شود صحيح نيست اما اين قضيه منافاتی با بيان مظلوميت امامان معصوم در ميان امت پيامبر(ص) ندارد.

پورحیدر در پاسخ به اين سؤال كه آيا گريه بر مظلوميت و دلسوزی در مصائب اهل بيت(ع) در فلسفه عزاداری مطرح است؟ گفت: دين اسلام گريه بر مصائب سيدالشهدا(ع) را به خاطر فلسفه سازنده و تربيتی، الهام‌بخش روح انقلابی و ستم‌‌ستيزی كه دارد، به‌شدت مورد تاكيد قرار داده است چون موجب اعلام وفاداری نسبت به مظلوم و تنفر و مخالفت با ظالم شده و از همه مهمتر نوعی بزرگداشت قيام پرشكوه حسينی است.

مدير حوزه علميه الزهرا(س) اروميه توجه در بعد اقتدار حسینی در قیام عاشورا را مورد تأکید قرار داد و گفت: اقتدار حسینی از قیام عاشورا تاکنون و تا قیامت بر تارک تاریخ می درخشد و نشان از فدا کردن تمام فرزندان و هستی امام(ع) در مقابل حفظ قداست دینی و اقتدار اسلام و احیاء سنت نبوی است.

علی یوسفی بازدید : 8 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

رازهای عاشورا است که مراحل ظهور را برای ما روشن می‌کند/

+

دانلود کلیپ صوتی

به گزارش مشرق، حجت الاسلام علیرضا پناهیان پنجمین شب محرم، در جمع پرجمعیت‌ترین هیئت دانشجویی کشوری، با بیان اینکه ما در مقام مدیریت کلان عالم می‌خواهیم ببینیم که امروز با نام و یاد و احساسات و عواطف حسینی چه تحولی را در عالم می‌توانیم رقم بزنیم؟!، گفت: چرا شما مؤمنین نباید در مورد مدیریت کلان عالم نظر بدهید و بعد فردی مانند خانم رایس، به عنوان وزیر خارجۀ آمریکا بیاید کلان‌نگری کند و در مورد مفهوم شهادت و اباعبدالله(ع) تحلیل ارائه دهد و بگوید «تا وقتی اینها حرف از شهادت می‌زنند همه‌شان تروریست هستند»!

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/9/2/240825_423.jpg

 

 

به ادامه مطلب بروید

علی یوسفی بازدید : 3 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

 

رمز و راز تداوم عزاداري امام حسين(ع) در طول تاريخ بشريت

امروزه ثابت شده است كه در دوران زمين شناسي و بر اساس نظريات دانشمندان ، زماني تمامي كره زمين را آب فرا گرفته بود و هيچ خشكي وجود نداشت تا اينكه بر اساس عقيده ما در روز دحوالارض (روز26 ذي القعده) اولين خشكي بنام سرزمين مكه و جايگاه كعبه ظاهر شد و بعد تمامي كره خاكي ، چنانكه بر اساس نظريات دانشمندان از وگنر آلماني گرفته تا نظريات جديد بر اساس نظريه تكتونيك صفحه اي كوه زايي شده و ديگر نقاط زمين بوجود آمدند به گونه اي كه حركت اين صفحات باعث ايجاد زلزله و سونامي مي گردند و همين طور وجود معادن شن و ماسه و سنگهاي رسوبي در ارتفاعات زياد از لحاظ علمي دحوالارض را قابل پذيرش مي نمايد .

از طرف ديگر بنابر اقوال وقتي حضرت آدم و حوا از بهشت رانده مي شوند مدهوش ، آدم بر فراز كوه صفا و حوا بر فراز كوه مروه در مكه نزديك كعبه بر زمين ما مي آيند . روزگار مي گذرد تا اينكه حضرت ابراهيم خليل(ع) از طرف خدا مامور مي شود تا همسر و فرزندش هاجر و اسماعيل را بدانجا برده و رها سازد


علی یوسفی بازدید : 7 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

سوال این است در شرایطی که اکثریت مردم و صاحبنظران متفق القولند جامعه روز به روز از محتوای دینی تهی شده و علی رغم تلاش حکومت  نشانه های مذهبی از عمق اجتماع در حال رخت بستن است، چرا هرساله هیات ها و تکایا با رونق سابق به کار ادامه داده و لااقل نشانه ای از کاهش اقبال مردم و جوانان به آن دیده نمی شود؟

چرا در شرایطی که ائمه جماعت از خالی شدن مساجد و کاهش صف های نماز جماعت گلایه می کنند، بر تعداد دسته های زنجیرزنی همیشه اضافه می شود. چرا روزه داران هرساله بیشتر احساس اقلیت بودن پیدا می کنند ولی تکایایی که هرسال قدعلم می کند افزایش می یابد؟ اگر جامعه ایران در حال عرفی شدن بوده و اعتقادات دینی با توجه کمتری مواجه می شود چرا نشانه های این امر در دسته های زنجیرزنی دیده نمی شود؟ اساسا آیا بزرگان مذهبی و مسئولان دولتی می توانند حضور گسترده جوانان و عموم مردم در مراسم دهه اول محرم را نشانی ازگسترش دین باوری مردم محسوب کرده و به آن ببالند؟

 

 

به ادامه مطلب بروید

علی یوسفی بازدید : 8 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

مى‏گويند اگر امام حسين (عليه السلام) روز عاشورا پيروز شد چرا آن روز را جشن نمى‏گيريم؟

چرا گريه مى‏كنيم؟ آيا اين همه گريه در برابر آن پيروزى بزرگ براى چيست؟ گريه زبان صادق و طبيعى شوق و اندوه و درد و عشق يك انسان است. گريه تجلى طبيعى يك احساس و حالتى جبرى و فطرى از يك رنج، يك شوق يا يك اندوه مى‏باشد يكى از دانشمندان غرب مى‏گويد: «انسانى كه هرگز نمى‏گريد و گريستن را نمى‏داند احساس انسانى را فاقد است».

 

 

 

به ادامه مطلب بروید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما سایت ما چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 12
  • بازدید کلی : 260